Zagranica

Motorola prowadzi przegląd swojego budżetu interaktywnego

Motorola, jeden z liderów na światowym rynku producentów telefonów komórkowych, prowadzi przegląd globalnego budżetu interaktywnego i na działania lojalnościowe. Marketer...

Motorola, jeden z liderów na światowym rynku producentów telefonów komórkowych, prowadzi przegląd globalnego budżetu interaktywnego i na działania lojalnościowe. Marketer chce zoptymalizować efektywność swojej strategii interaktywnej. Motorola walczy ze światowym liderem – fińską Nokią – o zwiększenie udziałów rynkowych. Do przeglądu zaproszono trzy agencje: OgilvyOne (grupa Ogilvy obsługuje Motorolę sieciowo) i Wunderman (obie należą do WPP) oraz Euro RSCG 4D (Havas). W samych Stanach Zjednoczonych Motorola wydaje rocznie 40,9 mln dol. na reklamę w mediach swoich aparatów i urządzeń przenośnych. Ile wynoszą nakłady na reklamę interaktywną i działania lojalnościowe, dokładnie nie wiadomo. Globalny budżet Motoroli szacowany jest na ponad 100 mln dol. (“Advertising Age”)