Na jednej z głównych arterii Warszawy, wzdłuż ul. Marszałkowskiej, pojawiły się podświetlane słupy reklamowe. Właścicielem nośnika jest Warexpo, która rozpoczęła wymianę tradycyjnych słupów na zaprojektowane przez Towarzystwo Projektowe według wytycznych Miasta st. Warszawy.
– Władze Warszawy zmierzają do ujednolicania formy nośników reklamowych. Nasz program inwestycyjny zakłada wymianę ok. 25 proc. (czyli ok. 75 nośników) tradycyjnych, klejonych słupów reklamowych na nowoczesne meble miejskie – mówi Marcin Ochmański, prezes zarządu Warexpo.
Nowy warszawski słup reklamowy jest wyższy niż powszechnie znane nośniki. Ponad 4-metrowy słup ma sześć powierzchni ekspozycyjnych typu citylight, w dwóch rzędach – górnym i dolnym – i możliwość łączenia powierzchni w pionie w jedną podłużną ekspozycję. Sama bryła, jej wysokość i szerokość, nawiązuje do historycznych słupów stanowiących nieodłączny element warszawskich ulic.
Produkcją nośnika zajęły się dwie spółki – Adboard i NR Egal. Oba warianty nośników zostały zaprojektowane na zlecenie Biura Architektury i Planowania Przestrzennego m.st. Warszawy.