Koncern petrochemiczny Lotos wystartował z kolejną odsłoną kampanii “Naj nie bierze się znikąd”. W produkcji wzięli udział członkowie reprezentacji Polski w skokach narciarskich: Maciej Kot, Dawid Kubacki, Kamil Stoch i Piotr Żyła. Narratorem ponownie jest dr Tomasz Rożek – prowadzący program popularnonaukowy „Sonda 2” w Telewizji Polskiej. W ten sposób Lotos promuje paliwa zimowe, w szczególności do silników Diesla.
– Pokazujemy w kampanii reklamowej paliw zimowych czołowych skoczków naszej kadry; to wybór całkowicie naturalny: jest zima, skaczą Polacy, tankujemy paliwa arktyczne na Lotosie – wyjaśnia Witold Pasek, dyrektor ds. marketingu Grupy Lotos SA. Lotos od 2002 r. jest sponsorem polskich skoków narciarskich.
Kampania jest prowadzona w internecie, TV oraz radiu. Za kreację odpowiada agencja reklamowa FCB Bridge2Fun (team kreatywny: Jacek Wójcik i Szymon Demirkol; reżyser Michał Sabliński). Produkcję spotu zrealizowało studio Tank, a postprodukcją zajęło się studio Televisor. Planowaniem i zakupem mediów zajął się dom mediowy Carat Polska.
Na koniec ub.r. Lotos miał 490 stacji paliw (305 własnych i 185 franczyzowych), co daje mu trzecie miejsce w kraju (Orlen ma ich ponad 1,7 tys., a BP – ponad 520). Przyjęta przez koncern strategia zakłada zwiększenie sieci do 550 stacji w 2022 r.