Zagranica

Marka Big Mac ma się znaleźć w tekstach raperów

Marka Big Mac ma się znaleźć w tekstach raperów. McDonald's podjął współpracę z agencją marketingu muzycznego Maven, która ma zapewnić...

Marka Big Mac ma się znaleźć w tekstach raperów. McDonald’s podjął współpracę z agencją marketingu muzycznego Maven, która ma zapewnić pojawienie się Big Maca w hitach hip-hopu, które będą puszczane w radiu jeszcze tego lata. McDonald’s będzie mógł zaakceptować finalną propozycję tekstu lub ją odrzucić, ale ma nie ingerować w proces twórczy artystów. Agencja Maven pobiera od klienta opłatę, kiedy piosenka z tekstem o marce zostanie wyemitowana przez didżejów w radiu. Za jedną emisję trzeba zapłacić 1-5 dol. Nie ma dodatkowych opłat w przypadku pojawienia się piosenki na płycie CD, w internecie czy w postaci dzwonka do telefonu. W ub.r. agencja Maven odniosła spektakularny sukces z marką Seagram’s Gin, którą udało się umieścić w piosenkach kilku artystów, m.in. Kanye West, Twista, The Franchise Boys i Petey Pablo. Tę ostatnią rozgłośnie w USA emitowały aż 350 tys. razy. Piosenka zawiera tekst: “Now I got to give a shout out to Seagram’s Gin/Cause I’m drinkin’ it and they payin’ me for it” (Teraz muszę wykrzyczeć coś o Seagram’s Gin/Bo piję go i za to mi płacą). (“Advertising Age”)