Zagranica

Trend prozdrowotny zwiększa sprzedaż naczyń kuchennych

Na Wyspach Brytyjskich zanotowano wyraźny wzrost sprzedaży naczyń kuchennych i do gotowania, spada liczna zamówień jedzenia do domu.

Jak pokazuje najnowszy raport firmy Global Data “Cooking and Baking 2017”, trend prozdrowotny ma wyraźny wpływ na sprzedaż naczyń do gotowania. W ciągu ostatniego roku znaczna liczba Brytyjczyków przygotowała posiłek w domu – dane mówią o wzroście z 78,3 proc. w 2016 r. do 83,8 proc. w 2017 r.
Najnowszy raport pokazuje również, że trend prozdrowotny zwiększy sprzedaż naczyń kuchennych w Wielkiej Brytanii w ciągu najbliższych pięciu lat, a sprzedaż wyrobów piekarniczych osiągnie 256 mln funtów przy tempie wzrostu 8,8 proc. Sprzedaż garnków i patelni ma osiągnąć 805,5 mln funtów, a stopa wzrostu 9,9 proc. – tak wyglądają prognozy na lata 2017-2022.
Pomimo sukcesu internetowych serwisów żywnościowych i dostawczych, takich jak Just Eat, trend zdrowego odżywiania doprowadził do spadku liczby kupujących na wynos w ciągu ostatniego 12 miesięcy do 56,7 proc. w 2016 r. z 61,8 proc. w 2015 r.
Na rynku mnożą się aplikacje firm dostarczających jedzenie, jak Deliveroo i Uber Eats. Ma to zapewniać łatwy i wygodny sposób jedzenia. Zdaniem analityków, kupujący jednak coraz częściej zdają sobie sprawę z tego, że regularne zamawianie jedzenia na wynos nie jest ani zdrowe, ani ekonomiczne. Badani utożsamiają przyrządzanie posiłków w domu ze zdrowym żywieniem, bo ma im to dawać większą kontrolę nad tym, co znajduje się w ich posiłkach. Analitycy obserwują również zmianę w asortymencie sklepów – sieć John Lewis na przykład oferuje tak innowacyjne produkty, jak patelnie nieprzywierające, które pozwalają na smażenie bez tłuszczu.

(Global Data)