Kraj

UOKiK zakazał reklam tabletek odchudzających ReduFizz

Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów (UOKiK) zakazał reklam tabletek odchudzających ReduFizz rozprowadzanych przez firmę wysyłkową Tel-Art, ponieważ reklamy te, jak...

Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów (UOKiK) zakazał reklam tabletek odchudzających ReduFizz rozprowadzanych przez firmę wysyłkową Tel-Art, ponieważ reklamy te, jak uznali kontrolerzy Urzędu, podawały nieprawdziwe informacje. “Mirella schudła 28 kg i utrzymuje nową wagę już od ponad roku, nie przytyła przez ten czas ani grama, jedząc nadal tak samo jak przedtem (a ponadto nie lubi sportu)” – tak Tel-Art reklamowała swoje tabletki w prasie – powołując się przy tym na informacje ze Stanów Zjednoczonych i z Europy o niewiarygodnym sukcesie specyfiku i podając, że jest on tam numerem 1 na rynku (najczęściej były to całostronicowe reklamy głównie w wysokonakładowych magazynach dla kobiet). Jak ustalili kontrolerzy UOKiK, firma nie dysponuje żadnymi dowodami potwierdzającymi, że stosując preparat, można schudnąć o 28 kg w ciągu 9 tygodni i wcale nie trzeba przy tym zmieniać swoich przyzwyczajeń jedzeniowych ani też dodatkowo ćwiczyć. Wobec tego UOKiK uznał, że Tel-Art złamał prawo i zakazał zamieszczania tych reklam, a dodatkowo firma musi opublikować oświadczenie, że podawała w reklamach nieprawdziwe informacje. Tabletki ReduFizz zostały dopuszczone do sprzedaży w Polsce przez Państwowy Instytut Żywności i Żywienia (ale jako produkt wspomagający odchudzanie). Kontrolerzy UOKiK ustalili też, że działająca obecnie pod nazwą Tel-Art firma w ub.r. funkcjonowała jako Biotonic i oferowała wysyłkową sprzedaż pastylek Extra Fit (również wspomagających odchudzanie) i podobnie jak obecnie UOKiK w maju ub.r. stwierdził, że reklamy Extra Fit są nieprawdziwe i zakazał ich emisji. Zgodnie z prawem Urząd nie może za takie wykroczenie nałożyć na przedsiębiorstwo kary, natomiast jeśli firma nie zastosuje się do decyzji Urzędu, grozi jej kara do 10 tys. euro za każdy dzień zwłoki. (MB)