Kraj

Time planuje 20-proc. wzrost wpływów z reklam, zakupił software Atelier

Jak powiedział Jacek Nieckarz, wiceprezes spółki Time, grupa radiowa Time, do której należą sieci Eska i Gold FM, planuje w...

Jak powiedział Jacek Nieckarz, wiceprezes spółki Time, grupa radiowa Time, do której należą sieci Eska i Gold FM, planuje w tym roku osiągnięcie 20-proc. wzrostu wpływów z reklam. Nieckarz nie ujawnił jednak, jaka ma być wartość sprzedaży czasu reklamowego w stacjach należących do grupy w tym roku. W ub.r., jak wynika z danych cennikowych Expert Monitora, wpływy z reklam sieci Eska i Gold FM wyniosły 131,8 mln zł, czyli o 30 proc. więcej niż rok wcześniej. Z szacunków CR Media Consulting zawartych w Ad.Media Raporcie wynika, że wpływy reklamowe netto sieci Eska wyniosły w ub.r. 31,7 mln zł, czyli 22 proc. więcej niż rok wcześniej. Nieckarz nie odniósł się do tych wartości. – Jeśli chodzi o przychody z reklam, w wartościach netto osiągnęliśmy dynamikę znacznie powyżej średniej na rynku, którą szacujemy na ponad 6 proc. Ten rok zgodnie z oficjalnymi szacunkami ma być dla rynku radiowego jeszcze lepszy. Wzrost wpływów z reklam może osiągnąć 10 proc. W naszym przypadku spodziewamy się, że największą dynamikę osiągniemy na rynku agencyjnym – powiedział Nieckarz. W tym roku Time, dom sprzedaży czasu reklamowego sieci Eska i Gold FM, samodzielnie współpracuje z domami mediowymi. W ub.r. reprezentował go RRM, dom sprzedaży Radia Zet i Radiostacji. Tymczasem grupa radiowa Time sfinalizowała umowę z firmą Eurozet dotyczącą zakupu oprogramowania planersko-optymalizacyjnego Atelier. Time zamierza wykorzystywać Atelier wyłącznie w sprzedaży własnych stacji i nie planuje wchodzenia na rynek brokerski. W ub.r. istotnie wzrosły wyniki słuchalności sieci Eska. Udział w rynku 24 stacji pod tą marką nadających w formacie CHR wyniósł w ub.r. 19,48 proc. (miasta nadawania, grupa 15-34 lata), czyli o 34,2 proc. więcej niż w 2003 r. (Radio Track SMG/KRC Millward Brown Co.). Grupa radiowa Time zamierza w tym roku zmienić strategię promocyjną Eski i oprócz dotychczasowych działań na antenie radia i za pomocą eventów, takich jak Eska Music Ewards czy Eska Summer Patrol, szerzej wykorzystywać narzędzia ATL. Szczegóły na ten temat nie zostały ujawnione. Ponadto w tegorocznych planach Time jest rozbudowa grupy radiowej liczącej obecnie 31 stacji o kolejnych siedem w miastach powyżej 100 tys. mieszkańców. – Oczywiście priorytetem jest sieć Eska, ale rozbudowujemy także projekt Gold FM. Rozbudowa grupy będzie się odbywała przede wszystkim na bazie umów franszyzowych, przejęć kapitałowych i pozyskiwania nowych koncesji. Nie mogę mówić o szczegółach i najbliższych planach, ale na pewno myślimy o Szczecinie – powiedział Nieckarz. (PR)