Kraj

Ronaldihno w wirusowym spocie "FIFA Street", w Polsce grę wspiera Marek Saganowski

Brazylijczyk Ronaldihno, najjaśniej obecnie świecąca piłkarska supergwiazda, demonstruje swoje umiejętności piłkarskie w klipie wideo dystrybuowanym w internecie przez firmę Electronic...

Brazylijczyk Ronaldihno, najjaśniej obecnie świecąca piłkarska supergwiazda, demonstruje swoje umiejętności piłkarskie w klipie wideo dystrybuowanym w internecie przez firmę Electronic Arts, producenta gier komputerowych. Kampania wykorzystująca ten klip ma z założenia charakter wirusowy, globalnie Electronic Arts rozesłało film na początek do ćwierć miliona konsumentów z własnych baz danych. Kampania wspiera launch nowej gry – “FIFA Street” (czyli freestyle’owy futbol uliczny). Film na końcu podaje odnośniki do witryny Electronic Arts i do mikrowitryny promocyjnej samej gry “FIFA Street”. Wirusowy klip z Ronaldihno został przygotowany przez agencję 20:20 London, Ronaldihno wziął udział w sesji zdjęciowej w Barcelonie, później do filmu dodano efekty specjalne. W Polsce również prowadzone są obecnie działania launchujące “FIFA Street”. Jak mówi Tomasz Jarzębowski, marketing & PR Coordinator Electronic Arts Polska, osią polskiej kampanii są również działania wirusowe. – Wykorzystując własną bazę danych, rozesłaliśmy klip z Ronaldihno do konsumentów i do dziennikarzy, teraz film powoli zaczyna żyć własnym życiem – mówi Jarzębowski. Ważnym elementem polskich działań jest wsparcie gry wizerunkiem lokalnej gwiazdy – piłkarza warszawskiej Legii Marka Saganowskiego. W ostatnich dniach firma zorganizowała event w centrum handlowym Wola Park, w którym brał udział Saganowski i inni piłkarze Legii. Saganowski został też “ambasadorem gry” (co m.in. oznacza poza udziałem w tego typu eventach także publiczne pokazywanie się z brandem “FIFA Street”, np. w czapeczce obrandowanej logo tej gry). Electronic Arts jest światowym liderem rynku gier. Ma w swoim portfolio największe hity sprzedażowe takie jak “FIFA”, “Need for Speed”, “NBA”, “Resident Evil”, “Harry Potter” czy “The Sims”, która jest najlepiej sprzedającą się grą w historii. W Polsce Electronic Arts jest obecna od jesieni 2003 r., wcześniej jej gry dystrybuowane były w naszym kraju przez firmę Cenega Poland. Głównym targetem firmy są ludzie młodzi w wieku 13-21 lat. Koncern dzieli swoje portfolio produktów na cztery podmarki: Sports (gry sportowe, najsilniejsza podmarka), Games (gry “familijne”, “dla każdego”), Big (gry tylko na konsole, dla odbiorców młodszych od średniej, zainteresowanych sportami ekstremalnymi, muzyką młodzieżową etc.) i Partners (pod tym logo oferowane są gry produkowane przez silnych partnerów, często brandowane również ich marką). (MG)