M&MP

MMP Magazyn Online
>MMP Magazyn Online handelextra.pl

Archiwum

MediaCap przeznacza 1,5 mln zł na dofinansowanie spółki Plastream

Katarzyna Kacprzak | 30 stycznia 2018, 06:00

Strategia programu zakłada zdobycie przez Plastream 100 klientów i wygenerowanie 20 mln zł przychodów oraz 10 mln zł zysku EBITDA w 2020 r.

Zarząd MediaCap zdecydował o dokapitalizowaniu spółki zależnej Plastream w kwocie 1,5 mln zł. Spółka wdrożyła już testową wersję modułu Plastream Fashion na stronach Agory (Avanti24), Wp.pl (serwis Pudelek) oraz Allegro. Potrzeby inwestycyjne to m.in. rozwój kolejnych modułów oraz nakłady związane z planem akwizycji klientów w regionie EMEA. Jednocześnie ustanowiono w spółce Plastream program motywacyjny wspierający realizację celów finansowych strategii 2020, która zakłada zdobycie przez Plastream 100 klientów i wygenerowanie 20 mln zł przychodów oraz 10 mln zł zysku EBITDA w 2020 r.

Plastream to platforma technologiczna stworzona przez zespół analityków AI i inżynierów grupy MediaCap, oferowana wydawcom internetowym i firmom e-commerce w modelu SaaS. Wykorzystuje sztuczną inteligencję, sieci neuronowe oraz technologie nauczania maszynowego w celu rozpoznawania obiektów, twarzy i produktów widocznych na zdjęciach i w wideo, a następnie wskazuje najbardziej podobne produkty do już rozpoznanych w bazie zdjęć (np. dostarczonych przez serwisy e-commerce Allegro, Avanti24 czy Domodi).

Wersja Plastream Fashion skupia się na wykrywaniu produktów odzieżowych. Gdy internauta ogląda zdjęcie lub wideo na stronie wydawcy serwisu modowego lub „plotkarskiego”, mechanizm identyfikuje elementy garderoby, w jakie ubrani są celebryci na zdjęciu, oraz wyszukuje linki do podobnych produktów odzieżowych z bazy serwisów e-commerce. W efekcie pod zdjęciem celebryty internauta widzi linki z podobnymi ubraniami do widocznych na zdjęciu. Mechanizm automatycznego wyszukiwania treści i umieszczania reklam związanych z kontekstem znany jest z reklam Google, dotychczas jednak automatyzacja zamieszczania reklam dotyczyła wyłącznie określonych słów. Wyszukanie obiektu na zdjęciu możliwe było wyłącznie poprzez tzw. hashtag.

Wydawcom treści wideo, foto i audio Plastream umożliwia automatyczne rekomendowanie najlepszych miejsc na reklamę w kontekście ujęć oraz tworzy nowe okazje do monetyzacji. Plastream Fashion to pierwszy testowo wdrażany moduł, ale w przygotowaniu są już kolejne wersje związane z detekcją twarzy i emocji. Obecne testy dotyczą serwisów Agory i WP, ale rozmowy wdrożeniowe prowadzone są równolegle z innymi wiodącymi wydawcami online i serwisami e-commerce.

W skład grupy wchodzą: MediaCap SA wraz z marką handlową EmLab, Scholz & Friends Warszawa, The Digitals, Plastream, MCP Publica, TalentMedia, TalentMedia Balcans, oraz IQS wraz ze spółkami zależnymi IQS Data oraz Quant. MediaCap prognozuje, że łączne przychody z należących do niej platform technologicznych wyniosą w ciągu trzech lat blisko 80 mln zł, co przełoży się na 21 mln zł zysku EBITDA w 2020 r.

Czytaj więcej na temat: , , , , , , , , , , , , ,