Zagranica

Wal-Mart zaostrza wymogi wobec dostawców

Jest to element strategii rywalizacji z Amazonem, zakładającej niski poziom zapasów magazynowych i pełne zaopatrzenie sklepów.

Na dorocznym spotkaniu dostawców w tym tygodniu szefowie Wal-Mart Stores ogłoszą nowe wymogi dla dużych partnerów: pełna realizacja przynajmniej 85 proc. zamówień w ramach ustalonego 1-2 dniowego okienka na dostawę lub grzywna w kwocie 3 proc. wartości dostarczanych towarów. Poprzednio dostawcy musieli sprostać limitowi 75 proc. zamówień. Wymogi wobec mniejszych dostawców są łagodniejsze (50 proc. wobec 33 proc. poprzednio). Zmiany mają wejść w życie w kwietniu br.

Wielcy dostawcy z sektora FMCG, tacy jak Procter & Gamble i Kraft Heinz, zainwestowali ostatnio znaczne kwoty w swoje łańcuchy dostaw, by spełnić oczekiwania Wal-Mart Stores i innych sieci sklepów, a także sektora e-commerce.

(WSJ)