M&MP

MMP Magazyn Online
>MMP Magazyn Online handelextra.pl

Archiwum

Eti - nowy gracz na rynku słodyczy

Katarzyna Woźniak | 1 lutego 2018, 06:00

Do Polski wchodzi turecka firma Eti - inwestuje w reklamę telewizyjną i zapowiada, że chce znaleźć się w pierwszej czwórce wielkich producentów.

Na polski rynek wchodzi turecki producent słodyczy – firma Eti. Turecki koncern obecnie kompletuje zespół, launchuje marki, przygotowuje kampanię telewizyjną i zapowiada, że chce znaleźć się w pierwszej czwórce największych producentów słodyczy w Polsce. W Turcji Eti z roczną sprzedażą sięgającą 1,3 mld euro jest liderem m.in. w segmencie ciastek (40-proc. udział w rynku).
Pierwsze firmowe produkty mają znaleźć się na półkach w II kwartale br. Będą to m.in.: batony czekoladowe, ciastka, słone przekąski i wyroby dla dzieci pod dziesięcioma markami. Dyrektorką generalną Eti została Aleksandra Chrzanowska, wcześniej przez trzy lata zarządzająca czekoladową dywizją Marsa.
Firma w pierwszym roku działalności chce zatrudnić 40 pracowników.
Eti uruchomił ponad rok temu pierwszą zagraniczną fabrykę, zbudowaną w Rumunii za 50 mln euro. Stamtąd i z Turcji produkty będą importowane na nasz rynek, na razie firma nie planuje produkcji w Polsce.
Firma w perspektywie najbliższych pięciu lat chce znaleźć się w czwórce największych graczy, obok Mondeleza, Ferrero i Marsa. Pod koniec roku Eti zamierza zadebiutować w kolejnej kategorii produktowej – tabliczkach czekoladowych.
Jak poinformował dziennik "Puls Biznesu", wywodzący się z Turcji Eti generuje na rodzimym rynku przychody na poziomie 1,3 mld euro. Łącznie ma siedem fabryk u siebie i jedną w Rumunii, zatrudnia 7,5 tys. osób. Na tureckim rynku jest numerem jeden w wypiekach (ciastkach i innych produktach tego typu) i wiceliderem w kategorii czekolady. W portfolio ma 300 produktów pod 45 markami, eksportuje do 40 krajów. Korzenie spółki sięgają 1961 r., gdy Firuz Kanatli otworzył pierwszą fabrykę produkującą ciastka pod szyldem Eti. W polskim katalogu tureckiego giganta dla partnerów handlowych znalazło się 13 marek: Wanted, Dare i Petito (w segmencie czekoladowym), Puf, Kombo, Whola, Cicibebe, Tea Biscuits, Adicto i Milk Burger (w segmencie herbatników i ciastek, m.in. dla dzieci) oraz Crax, Gong i Eti Mek (w słonych przekąskach).

Czytaj więcej na temat: , , , , , ,