Zdaniem Katarzyny Kazior, prezes Frisco.pl, internetowy handel żywnością ma ogromny potencjał. Podaje szacunki wskazujące, że penetracja tej kategorii w Polsce to obecnie ok. 0,7 proc. rynku FMCG, a według danych Euromonitor International średnie tempo wzrostu e-grocery wynosi 15-20 proc. rok do roku. – W ciągu ostatnich dwóch lat baza klientów Frisco.pl wzrosła o ponad 70 proc., odnotowaliśmy również 100 proc. wzrost sprzedaży. Zostaliśmy też liderem warszawskiego rynku zakupów spożywczych online, który odpowiada za ok. 40 proc. całego polskiego rynku e-grocery. Jak wskazują wyniki raportu, już 16 proc. Polaków deklaruje kupowanie produktów spożywczych online – mówi.
Raport ujawnia, że najczęściej wskazywaną motywacją spożywczych e-zakupów jest nie najniższa cena, ale duży wybór asortymentu, na który wskazało 47 proc. kupujących żywność w sieci. Internauci najczęściej kupują napoje (34 proc.), alkohol (26 proc.). Jedna czwarta zamawia pieczywo oraz warzywa i owoce. Z badania wynika też, iż dużym zainteresowaniem cieszą się produkty ekologiczne, a konsumenci zwracają uwagę również na to, że w sieci łatwiej dostępne są towary specjalistyczne, ekologiczne właśnie, ale też dietetyczne lub związane z określonym rodzajem kuchni.
Zakupy spożywcze w internecie to według badanych wygoda związana z możliwością kupowania „z kanapy”, korzystania z gotowych list zakupowych, oszczędność czasu i brak konieczności dźwigania. 23 proc. wskazuje, że kupując żywność w sieci zyskuje więcej czasu dla bliskich. Ponadto dzięki tej formie zakupów jedna czwarta kupujących deklaruje, że mniej denerwuje się swoimi obowiązkami zakupowymi.
Ponad połowa (57 proc.) osób, które skorzystały z e-zakupów spożywczych, deklaruje, że po pierwszym zakupie postanowiła go ponowić. Częściej na taką postawę wskazały kobiety (67 proc.), a także osoby w grupie 25-34 lata oraz mieszkańcy dużych miast. Są to też najbardziej lojalne grupy, jeśli chodzi o zakupy spożywcze w sieci.