Zagranica

Szef sprzedaży odchodzi ze Snapa

Jeff Lucas pracował na tym stanowisku mniej niż dwa lata.

Do Snap Inc., właściciela Snapchata, trafił z firmy Viacomu. Lucasowi przypisywano kluczową rolę w opracowaniu wczesnej strategii reklamowej Snapchata, która zakładała, że marki będą kupować przestrzeń reklamową w serwisie tak jak kupują czas reklamowy w stacjach telewizyjnych. Ostatnio Snap koncentruje się na zautomatyzowanym aukcyjnym modelu sprzedaży reklam stosowanym także przez Facebooka i Google. Za model ten, stawiający na liczbę transakcji, odpowiada Imran Khan, główny strateg Snap Inc. Model faworyzowany przez Lucasa zakładał sprzedawanie reklam w pakietach i umowy na wyłączność z dużymi reklamodawcami.

Obowiązki Lucasa mają obecnie przejąć regionalni dyrektorzy sprzedaży w Stanach Zjednoczonych. Obowiązki Claire Valoti, która do tej pory kierowała sprzedażą reklam Snapa w Wielkiej Brytanii i Europie Północnej, mają być rozszerzone na cały obszar międzynarodowy.

(WSJ)