M&MP

MMP Magazyn Online
>MMP Magazyn Online handelextra.pl

Archiwum

Duży Ben wchodzi we franczyzę

Joanna Niewiadomska | 22 lutego 2018, 06:00

Eurocash zapowiada też franczyzę dla sieci ABC Na Kołach i Kontigo.

Duży Ben, sieć sklepów z alkoholem stworzona przez Grupę Eurocash, otwiera się na franczyzę. Pierwsza placówka pod tym szyldem otwarta była w maju 2016 r. w Poznaniu. Dziś sieć obejmuje 12 sklepów własnych w Wielkopolsce. Dzięki franczyzie logo Dużego Bena pojawić się ma w miastach całej Polski. Ofertę współpracy Eurocash kieruje do przedsiębiorców prowadzących zarówno sklepy alkoholowe, jak i ogólnospożywcze z licencją na sprzedaż alkoholi.

– Zadaniem Grupy Eurocash, jako partnera niezależnego handlu w Polsce, jest tworzenie właścicielom małych i średnich sklepów detalicznych dodatkowych możliwości rozwoju i konkurowania z dyskontami. Dlatego inwestujemy w innowacyjne formaty detaliczne, takie właśnie jak Duży Ben. Przetestowaliśmy ten koncept i sprawdziliśmy najlepsze rozwiązania. Niezależne badania wskazują, że sprzedaż w placówkach Duży Ben jest średnio prawie 50 proc. wyższa niż w innych sklepach alkoholowych, a w kategoriach wino czy whisky nawet kilkukrotnie wyższa. Jesteśmy gotowi oddać nasz koncept w ręce franczyzobiorców – powiedział Luis Amaral, prezes Grupy Eurocash.

Duży Ben zapewnia franczyzobiorcom wyposażenie sklepu, szyld oraz inne elementy wizualizacji wewnętrznej i zewnętrznej, system kasowy, a także pierwsze zatowarowanie na preferencyjnych warunkach. Do tego dołącza wsparcie marketingowe, czyli cykliczne promocje, program lojalnościowy itp.

Eurocash nazywa Dużego Bena sklepem alkoholowym nowego typu. Koncept wyróżniać mają m.in. rozwiązania takie jak Winomat, czyli  automat winny, który pozwala na spróbowanie wina przed zakupem, czy piwny tap pozwalający na zakup piwa ,,prosto z beczki” nalanego do butelki. Sklepy są samoobsługowe, a oprócz alkoholi i przekąsek oferuje też wybór szkła do każdego rodzaju alkoholu.  

Grupa Eurocash zapowiada też kolejne inwestycje w rozwój innych swoich nowych formatów – ABC Na Kołach i Kontigo, które docelowo, po zakończeniu testów, mają być również rozwijane w modelu franczyzowym.

Eurocash to największa polska firma zajmująca się hurtową dystrybucją produktów żywnościowych oraz wsparciem marketingowym dla niezależnych polskich przedsiębiorców prowadzących działalność detaliczną. Wspierane przez Eurocash sieci franczyzowe i partnerskie zrzeszają ponad 14 tys. niezależnych sklepów działających pod takimi markami, jak: ABC, Groszek, Delikatesy Centrum, Lewiatan, Euro Sklep, Gama.

Czytaj więcej na temat: , , , ,