Kraj

Ipsos planuje wprowadzenie nowych produktów badawczych i minimum 20-proc. wzrost sprzedaży

Firma badawcza Ipsos planuje wprowadzenie do oferty jeszcze w br. nowych produktów badawczych. - Będą to m.in. wystandaryzowane testy cen...

Firma badawcza Ipsos planuje wprowadzenie do oferty jeszcze w br. nowych produktów badawczych. – Będą to m.in. wystandaryzowane testy cen i opakowań Price i Pack Evolution w nowej, udoskonalonej formule, a także nowoczesna metodologia do badań jakościowych Krisis. Myślimy także o nowym produkcie syndykatowym – powiedziała Aleksandra Leis, prezes Ipsos. A drugi prezes Ipsos Daniel Leis dodaje: – Szukamy takich potrzeb klientów, których nie zaspokajają projekty dotychczas istniejące na polskim rynku. Firma rozważa różne scenariusze rozwoju portfolio badań. – W grę wchodzi np. bogata oferta badań związanych z mediami. W 2006 r. powróci choćby sprawa badań czytelnictwa, a w tym segmencie sieć Ipsos na arenie międzynarodowej ma bogate doświadczenie – mówi Daniel Leis. Przywołuje też przykład Francji, gdzie Ipsos ma szeroką ofertę badań związanych z reklamą zewnętrzną. W br. Ipsos w Polsce chce utrzymać wzrost sprzedaży minimum na poziomie z roku 2004, czyli 20 proc. – To najlepszy wynik pośród firm badawczych z pierwszej dziesiątki. W tym czasie cały rynek badań marketingowych w Polsce wzrósł o 8 proc. Nie ukrywamy jednak, że w 2005 r. myślimy o jeszcze bardziej optymistycznym wzroście – powiedziała Aleksandra Leis. Firma Ipsos na liście rankingowej OFBOR przygotowanej według audytu za rok 2004 zajmuje 7. miejsce (wielkość sprzedaży: 22,97 mln zł) i 5. pozycję wśród firm z największym wzrostem sprzedaży badań 2004 vs. 2003 (wzrost: 20 proc.). (PM)