Zagranica

General Mills wchodzi w segment żywności dla zwierząt

Producent m.in. płatków śniadaniowych za 8 mld dolarów przejmuje producenta karmy Blue Buffalo.

Gigant FMCG General Mills zdecydował się na mocne wejście w segment karmy dla zwierząt, która w ostatnim czasie mocno rośnie. Za 8 mld dolarów przejął producenta karmy Blue Buffalo. Cały rynek karmy dla zwierząt rośnie w stosunkowo szybkim tempie i w samych Stanach Zjednoczonych jest wart ok. 30 mld dolarów. Inwestycja General Mills ma przeciwdziałać spadkowej sprzedaży przetworzonej żywności. Równolegle spada popyt na słodycze i produkty konserwowane.
Zdaniem analityków przejęcie Blue Buffalo jest przeszacowane – po ogłoszeniu przejęcia wartość akcji General Mills spadła o 3,7 proc., podczas gdy akcje marki Blue Buffalo w ciągu ostatnich sześciu miesięcy wzrosły o 58 proc.
Podobne decyzje związane z inwestycjami w karmę dla zwierząt poczynili tacy giganci FMCG jak Mars, Cargill i Nestle. Mars, który produkuje karmę dla zwierząt Pedigree i Whiskas, kupił w zeszłym roku szpital dla zwierząt VCA za 7,7 mld dolarów. Firma związana z rolnictwem Cargill stworzyła markę karmy dla zwierząt domowych Pro-Pet. Nestle w swoich planach strategicznych ogłosił, że segment karmy dla zwierząt ocenia jako obszar o wysokim potencjale inwestycyjnym.

(Retail Update)