W Wielkiej Brytanii wystartowała kampania marki Ariel z portfolio P&G. To największa kampania marki od ponad dekady, jej budżet to 10 mln funtów.
Mark Ariel chce przekonwertować swoich konsumentów płynnych detergentów na użytkowników bardziej ekonomicznych i ekologicznych kapsułek, które mają być pozycjonowane jako produkt premium. W ten sposób Ariel chce się przyczynić do wzrostu kategorii. Główny komunikat spotów to prostota użytkowania. Za kreację odpowiada Publicis Groupe.
Wsparciem reklamy telewizyjnej będą prasa, OOH i intensywne działania online. Główny target to osoby, które wiedzą o istnieniu kapsułek, ale jeszcze ich nie używały. W jednej z reklam występuje Katherine Ryan, aktorka komediowa i satyryczka.
Rynek kapsułek do prania zanotował istotny wzrost sprzedaży w ciągu ostatnich kilku lat. Mintel szacuje, że brytyjski rynek detergentów do prania z kolei był wart 984 mln funtów w 2017 r., co stanowi spadek o 2,3 proc. w skali rok do roku.
P&G zainwestowało 20 mln dol. w marketing marki Ariel w związku ze znacznym wzrostem użytkowników kapsułek do prania – dziś jedna trzecia piorących w Anglii używa kapsułek w porównaniu z jedną piątą trzy lata temu.
W segmencie kapsułek do prania na Wyspach Ariel ma ok. 30 proc. udziałów, ale chce go zwiększyć.
(Marketing Week)