Zagranica

Ariel z największą kampanią od dekady

Marka z portfolio P&G znów chce wyraźnie zaistnieć na rynku prania w Wielkiej Brytanii.

%7B%22width%22%3A418%2C%20%22height%22%3A250%2C%20%22allowfullscreen%22%3A%22true%22%2C%20%22allowscriptaccess%22%3A%22always%22%2C%20%22wmode%22%3A%22transparent%22%2C%20%22type%22%3A%22application%2Fx-shockwave-flash%22%2C%20%22src%22%3A%22http%3A%2F%2Fwww.youtube.com%2Fv%2FiAYDXBFqKcM%22%7D
W Wielkiej Brytanii wystartowała kampania marki Ariel z portfolio P&G. To największa kampania marki od ponad dekady, jej budżet to 10 mln funtów.
Mark Ariel chce przekonwertować swoich konsumentów płynnych detergentów na użytkowników bardziej ekonomicznych i ekologicznych kapsułek, które mają być pozycjonowane jako produkt premium. W ten sposób Ariel chce się przyczynić do wzrostu kategorii. Główny komunikat spotów to prostota użytkowania. Za kreację odpowiada Publicis Groupe.
%7B%22width%22%3A418%2C%20%22height%22%3A250%2C%20%22allowfullscreen%22%3A%22true%22%2C%20%22allowscriptaccess%22%3A%22always%22%2C%20%22wmode%22%3A%22transparent%22%2C%20%22type%22%3A%22application%2Fx-shockwave-flash%22%2C%20%22src%22%3A%22http%3A%2F%2Fwww.youtube.com%2Fv%2FXuzdfmsJ3Lg%22%7D
Wsparciem reklamy telewizyjnej będą prasa, OOH i intensywne działania online. Główny target to osoby, które wiedzą o istnieniu kapsułek, ale jeszcze ich nie używały. W jednej z reklam występuje Katherine Ryan, aktorka komediowa i satyryczka.
Rynek kapsułek do prania zanotował istotny wzrost sprzedaży w ciągu ostatnich kilku lat. Mintel szacuje, że brytyjski rynek detergentów do prania z kolei był wart 984 mln funtów w 2017 r., co stanowi spadek o 2,3 proc. w skali rok do roku.
P&G zainwestowało 20 mln dol. w marketing marki Ariel w związku ze znacznym wzrostem użytkowników kapsułek do prania – dziś jedna trzecia piorących w Anglii używa kapsułek w porównaniu z jedną piątą trzy lata temu.
W segmencie kapsułek do prania na Wyspach Ariel ma ok. 30 proc. udziałów, ale chce go zwiększyć.

(Marketing Week)