Oba przedsięwzięcia planowane są na kwiecień br. Cheddar kieruje swą ofertę do milenialsów rezygnujących z telewizji i tradycyjnych serwisów informacyjnych. Około 95 proc. przychodów serwisu pochodzi z reklam, głównie natywnych, firm takich jak Fidelity i E-Trade.
To już czwarta runda finansowania Cheddara, którą poprowadził fundusz Raine Ventures specjalizujący się w początkujących firmach z branży mediów i technologii. Wśród inwestorów są Liberty Global, Goldman Sachs, Antenna Group, Dentsu Ventures i Jeffrey Sprecher, prezes NYSE. W poprzednich trzech rundach prowadzonych przez Lightspeed Venture Partners i Raine Ventures Cheddar zdobył łącznie 32 mln dol. Zdaniem Jona Steinberga, prezesa i założyciela Cheddara, firma jest obecnie wyceniana na 160 mln dol.
Steinberg ma nadzieję na podpisanie umów dystrybucyjnych z nowymi inwestorami – gigantem telekomunikacyjnym Liberty Global i Antenna Group, do której należą stacje telewizyjne w Grecji, Serbii, Słowenii i Czarnogórze. Inwestycja Dentsu Ventures ma z kolei ułatwić Cheddarowi wejście na rynek japoński.
(WSJ)