M&MP

MMP Magazyn Online
>MMP Magazyn Online handelextra.pl

Archiwum

Eurocash raportuje ogromny spadek zysku

Joanna Niewiadomska | 27 marca 2018, 06:00

Grupa dzieli się na dwa niezależnie zarządzane biznesy - hurt i detal.

Grupa Eurocash ogłosiła wyniki za 2017 r. Jej skonsolidowane przychody ze sprzedaży wyniosły w 2017 r. 23,3 mld zł, czyli o 9,7 proc. więcej niż rok wcześniej. Wzrost sprzedaży związany był głównie z konsolidacją przychodów ze sprzedaży przejętych spółek (Eko Holding SA, FHC-2, PDA ). EBITDA znormalizowana wyniosła 361 mln zł, o ponad 18 proc. mniej r./r., zysk brutto znormalizowany – 135 mln zł, czyli o 43 proc. mniej niż w 2016 r., a zysk netto spadł o ponad 55 proc. do poziomu 85 mln zł.

Luis Amaral, prezes Grupy Eurocash, komentując słaby wynik netto, wymienił kilka nowych projektów, które – rozwijane w br. - przyczynić się mogą do poprawy zysków: E-Hurt, Faktoria Win, Frisco.pl, Duży Ben, Kontigo.

- By jednak rozwijać te projekty, musimy mieć pewność, że ich koszty nie wpływają negatywnie na krótkoterminową rentowność naszej spółki. Dlatego podjęliśmy decyzję o podzieleniu Grupy Eurocash na dwa niezależnie zarządzane biznesy: hurt i detal – napisał w liście wstępnym do raportu jednostkowego Eurocashu Luis Amaral.

Hurt skoncentrować ma się na szukaniu synergii i najlepszych rozwiązań w poszczególnych kanałach dystrybucji, czemu służyć ma uwspólnienie tzw. zakupów niehandlowych oraz zintegrowanie logistyki Eurocash Dystrybucja i Delikatesów Centrum.

Detal w ciągu 5 lat otworzyć ma 900 supermarketów (własnych i franczyzowych) w formacie proximity. W 2017 r. segment hurtowy wygenerował ok. 81 proc. przychodów ze sprzedaży, 19 proc. obrotów wypracował segment detaliczny.

 

 

 

 

Czytaj więcej na temat: ,