M&MP

MMP Magazyn Online
>MMP Magazyn Online handelextra.pl

Archiwum

Aflofarm miał w zeszłym roku 7,2 proc. udziału w rynku OTC

Maciej Florek | 29 marca 2018, 06:00

Średnia cena produktu OTC dostępnego w aptece w 2017 roku wynosiła 14,61 zł za jedno opakowanie.

Aflofarm Farmacja Polska w ubiegłym roku miał największy udział spośród wiodących korporacji w rynku leków OTC pod względem sprzedaży w kanale aptecznym w cenach ostatecznych dla pacjenta - podaje PASMI za IQVIA. Udział pabianickiej spółki wyniósł 7,2 proc. Za nią znalazły się kolejno Polpharma (6,7 proc.) i USP Zdrowie (5,8 proc.). Pierwszą piątkę stanowią ponadto GlaxoSmithKline Consumer Healthcare (5,1 proc.) i Teva Group (4 proc.). Udział tzw. "pozostałych" w ubiegłym roku wynosił 58,2 proc.

Średnia cena produktu OTC dostępnego w aptece w 2017 roku wynosiła 14,61 zł za jedno opakowanie (w
cenach końcowych dla pacjenta).