Kraj

Beko i FCB zachęcają do zdrowego odżywiania

W nowej kampanii producenta sprzętu AGD zawodnicy klubu piłkarskiego uczą dzieci, jak jeść zdrowo.

%7B%22width%22%3A418%2C%20%22height%22%3A250%2C%20%22allowfullscreen%22%3A%22true%22%2C%20%22allowscriptaccess%22%3A%22always%22%2C%20%22wmode%22%3A%22transparent%22%2C%20%22type%22%3A%22application%2Fx-shockwave-flash%22%2C%20%22src%22%3A%22http%3A%2F%2Fwww.youtube.com%2Fv%2FAxpo-ZVK_3E%22%7D
Dzieci jedzą to, co ich mistrzowie – to myśl przewodnia kampanii #jedzjakmistrz, realizowanej przez markę Beko we współpracy z zawodnikami klubu FC Barcelona, która ma na celu zachęcenie rodziców do zdrowego odżywiania swoich pociech. Akcja wykorzystuje siłę piłkarskich autorytetów w przekonywaniu dzieci do sięgania po wartościowe dania i przekąski. Kampania Beko ma być odpowiedzią na problem rosnącej w alarmującym tempie otyłości wśród najmłodszych.
Według danych Światowej Organizacji Zdrowia do 2025 r. na całym świecie może być aż 70 mln otyłych dzieci. Konieczne są działania, które zapobiegną poszerzaniu się zjawiska, nazywanego najpopularniejszą chorobą przewlekłą wśród nieletnich.
Kampania skierowana jest w szczególności do rodziców dzieci w wieku szkolnym i przedszkolnym. W jednym z promującym ją spotów widzimy kilkuletniego chłopca, który łapie się za głowę, gdy mama proponuje mu brokuł. Wtedy jednak do akcji wkraczają piłkarze FC Barcelony, dla których zdrowe warzywa w diecie to nie tylko obowiązek, ale też kulinarna przyjemność.
Na prośbę Beko dietetycy zawodników FC Barcelony opracowali kilkadziesiąt przepisów specjalnie z myślą o dzieciach. 
Kampania Beko #jedzjakmistrz z udziałem piłkarzy FC Barcelony prowadzona jest na całym świecie (ang. #EatLikeAPro). W Polsce ambasadorkami projektu zostały Monika Mrozowska, Karolina Malinowska i Agnieszka Mielczarek oraz blogerzy Tasteaway. W akcję zaangażowali się też inni influencerzy, celebryci, blogerzy parentingowi i kulinarni. Część z nich weźmie udział w akcji Wyzwanie i będzie testować na swoich platformach społecznościowych przepisy dietetyków FCB. Za kreację międzynarodowej kampanii odpowiada McCann Barcelona.
Do momentu zamknięcia tego wydania MMP24 nie udało nam się uzyskać informacji, która agencja w Polsce odpowiada za adaptację kampanii na potrzeby polskiego rynku.

Tagi