Kraj

36 firm reprezentuje Polskę na targach i konferencjach MIPTV w Cannes

Samodzielne stoisko ma TVP, TVN po raz pierwszy wystawia się wspólnie z Discovery.

W Cannes rozpoczęły się targi telewizyjne MIPTV 2018, połączone z cyklem konferencji, paneli dyskusyjnych i screeningów dotyczących trendów na rynku TV, wideo i digital. W tym roku MIPTV po raz pierwszy towarzyszy festiwal seriali Cannseries.

W tegorocznej edycji MIPTV udział bierze 36 podmiotów z Polski – głównie są to nadawcy i firmy producenckie. W ramach targów wystawia się 14 firm z naszego rynku. Samodzielne stoisko – już tradycyjnie – ma Telewizja Polska. TVN po raz pierwszy po zmianie właścicielskiej pokazuje swoje propozycje programowe w ramach stoiska Discovery. Z innych nadawców obecnych w Polsce swoją ofertę prezentują Viacom International Media Networks i właśnie Discovery. Część firm producenckich i dystrybutorskich pojawiła się w Pałacu Festiwalowym w Cannes w ramach programu Media – Creative Europe (m.in. Hotpot Media, Multimedia Bank, Nowa Film Klatka Distribution). Polskie realizacje proponują też w Cannes m.in.: ATM Grupa, Endemol Shine Polska, Fremantle Polska, Orange Polska. 

Na Lazurowe Wybrzeże przyjechali też nadawcy i producenci, którzy nie mają swoich stoisk. Na MIPTV są przedstawiciele: Cyfrowego Polsatu, Polsat Media, ITI Neovision, TV Puls, Roch Star, Stopklatki, Playa, Tako Media i TV Spektrum.
MIPTV poprzedziły konferencje i screeningi w ramach MIPDoc (filmy dokumentalne) i MIPFormats (formaty TV). W spotkaniach udział wzięło 10 firm z Polski, m.in. ATM Grupa, TVP, TVN i Polsat.