Według eMarketera spowolnienie dotyczy zwłaszcza mediów społecznościowych.
W 2018 r. wydatki na reklamy natywne na rynku amerykańskim mają wynieść 32,9 mld dol., o 31 proc. więcej niż rok wcześniej, przewiduje eMarketer. Tempo wzrostu w poprzednich latach wynosiło 50 proc. (2017 r.) i 64 proc. (2016). W 2019 r. wydatki amerykańskich firm na reklamy natywne mają sięgnąć 41,1 mld dol. - 61 proc. ich wszystkich wydatków na reklamę cyfrową.
Spowolnienie w mediach społecznościowych wynika głównie z tego, że marketerzy nie są w stanie bez końca zwiększać alokacji budżetów na te media. Warto jednak odnotować, że reklamy natywne stanowią aż 96 proc. ogółu reklam w amerykańskich serwisach społecznościowych. EMarketer szacuje też, że ponad trzy czwarte reklam natywnych w br. będzie wyświetlonych na smartfonach.
Oprócz dwóch czołowych graczy, czyli Facebooka i Google, coraz większy wpływ na wzrost reklamy natywnej ma Amazon, nieangażujący się dotychczas zbyt mocno w reklamę cyfrową.
(WSJ)
Czytaj więcej na temat: eMarketer, Google Inc., Amazon, Facebook, media społecznościowe, reklama mobilna, reklama online, Stany Zjednoczone, social media, reklama internetowa, reklama natywna