Zagranica

Strongbow chce dzięki globalnej kampanii zdobyć nowe rynki

Wprawdzie marka startuje z działaniami w Wielkiej Brytanii, ale chce dotrzeć do rynków, gdzie cydr nie jest prawie w ogóle znany.

%7B%22width%22%3A418%2C%20%22height%22%3A250%2C%20%22allowfullscreen%22%3A%22true%22%2C%20%22allowscriptaccess%22%3A%22always%22%2C%20%22wmode%22%3A%22transparent%22%2C%20%22type%22%3A%22application%2Fx-shockwave-flash%22%2C%20%22src%22%3A%22http%3A%2F%2Fwww.youtube.com%2Fv%2Fundefined%22%7D
Marka cydru Strongbow (Heineken) startuje z globalną kampanią, której celem jest dotarcie do rynków, na których cydr jest mało znany albo mało popularny. Kampania realizowana pod hasłem “Refresh and connect” startuje równocześnie na ośmiu rynkach, na których Strongbow jest popularny, ale docelowo zostanie uruchomiona na 25 rynkach.
Kampania obejmuje telewizję, wideo w mobile’u, kino i outdoor. Za scenariusz i reżyserię spotów z charakterystycznym podzielonym ekranem odpowiada Pieter van den Heuvel i Taco Zuidema z Cloudfactory Amsterdam. Do współpracy zaproszono duet Greg & Lio z Friend London.
Heineken podzielił globalne rynki na cztery sektory – kluczem była popularność cydru. Najbardziej popularny jest na rynkach z wpływami brytyjskiej kuchni (Wielka Brytania, Kanada, RPA, kraje nordyckie). Rynki z dużym potencjałem wzrostu to te, na których cydr jest znany, ale nie tak popularny – należą do nich niektóre kraje europejskie i USA.
Trzecia część rynku, którą Heineken wyróżnił, to ta, na której produkt w zasadzie nie istnieje: Meksyk, Nigeria i Wietnam. Najbardziej kuszący jest rynek wietnamski, na którym bardzo popularne jest piwo i napoje słodkie.
Czwarty segment to kraje jak Francja, Hiszpania i Argentyna, gdzie lokalny cydr znacznie różni się od napoju angielskiego – sprzedaje się go w dużych butelkach i pije sezonowo. Co za tym idzie – towarzyszy mu zupełnie inna komunikacja. Docelowy konsument Strongbow to 20 proc. ludzi na świecie, którzy lubią alkohol, ale nie przepadają za smakiem piwa. Kampania ma uświadamiać, w jaki sposób cydr jest produkowany i podkreślać, że jest lżejszy niż piwo i daje więcej orzeźwienia.

(Campaign)