M&MP

MMP Magazyn Online
>MMP Magazyn Online handelextra.pl

Archiwum

"Rampage" podbija zagraniczne rynki, choć nie rodzimy

( red. ) | 17 kwietnia 2018, 06:00

Filmowa adaptacja gry wideo z Dwaynem Johnsonem w roli głównej została letnio przyjęta w USA, okazała się jednak hitem za granicą, w tym w Chinach.

"Rampage: Dzika furia" to kolejna z hollywoodzkich produkcji, której wyniki na rodzimym rynku rozczarowują producentów, ale sytuację ratują wpływy zagraniczne.

Wyprodukowany przez studio Warner Bros. (Time Warner Inc.) film z udziałem byłego wrestlera i komputerowo wygenerowanego goryla przyniósł w weekend otwarcia 34,5 mln dol. wpływów z biletów w kinach w Stanach Zjednoczonych, ale ponadtrzykrotnie więcej, 114,1 mln dol. na rynkach zagranicznych, z czego prawie połowę (55 mln dol.) w Chinach. Zgodnie z chińskimi przepisami Warner Bros. otrzymuje jednak tylko ok. 25 proc. wpływów brutto z tamtejszych sieci kinowych, znacznie mniej niż na rodzimym rynku. Biorąc pod uwagę wysoki budżet "Rampage" (120 mln dol.), film musi kontynuować dobrą passę za granicą, by przynieść zyski producentowi.

Wprowadzony na ekrany w ub.r. film z udziałem Johnsona "Jumanji: Przygoda w dżungli" okazał się kasowym przebojem wszech czasów dla studia Sony Pictures Entertainment.

(WSJ)

Czytaj więcej na temat: , , , , , , , , , ,