M&MP

MMP Magazyn Online
>MMP Magazyn Online handelextra.pl

Archiwum

L’Oreal z 6,8-proc. wzrostem lfl w I kwartale

( red. ) | 17 kwietnia 2018, 06:00

Rośnie znaczenie e-commerce, który generuje już 8,8 proc. obrotów całej grupy.

L’Oreal opublikował raport finansowy za I kwartał br. Koncern wypracował obroty w wysokości 6,78 mld euro, czyli o 1 proc. niższe niż w tym samym okresie rok wcześniej (wpływ niekorzystnych fluktuacji walut). Wzrosła natomiast o 6,8 proc. sprzedaż w tych samych sklepach. Najlepiej wypadły dywizje kosmetyków luksusowych i aktywnych oraz – w ujęciu geograficznym – tzw. nowe rynki, które notowały prawie 15-proc. wzrost przychodów ze sprzedaży, głównie za sprawą operacji z rejonu Azji i Pacyfiku. L’Oreal zaznacza przy tym, że wyniki dywizji nie pokrywają się z geograficznymi.

– Grupa L’Oreal rozpoczęła 2018 r. z bardzo dynamicznym wzrostem like for like, co odzwierciedla ostre kontrasty. Wszystkie dywizje rosną. L’Oreal Luxe dostarczył imponujących wyników, przyspieszając wzrost, dzięki sile głównych globalnych marek Lancôme, Yves Saint Laurent, Giorgio Armani and Kiehl's – wszystkie notowały wzrost na poziomie ponad 10 proc. Dywizja kosmetyków aktywnych z dwucyfrowym wzrostem napędzana jest głównie przez sukces marek La Roche-Posay i SkinCeuticals brands, nowy impet Vichy i dynamiczny rozwój CeraVe. Dywizja konsumencka zaczęła rok ze wzrostem, który bardzo się różni w zależności od regionu – doskonałe wyniki ma w Chinach, trudną sytuację we Francji. L’Oreal Paris radzi sobie dobrze we wszystkich kategoriach. Transformacja dywizji profesjonalnej przynosi pierwsze pozytywne efekty, hamowane jednak pewną opieszałością na głównych rynkach Europy Wschodniej – komentuje Jean-Paul Agon, prezes and CEO of L'Oréal.

Grupa chwali się rozwojem digitalu, do którego przyczynić się miała m.in. akwizycja kanadyjskiej firmy Modiface. Obroty e-commerce wzrosły w I kwartale o prawie 34 proc. i stanowią teraz 8,8 proc. wszystkich przychodów ze sprzedaży. We Europie Wschodniej w I kwartale tego roku przychody ze sprzedaży wyniosły 481,5 mln mln euro, czyli o 0,8 proc. mniej niż rok wcześniej. Wzrosła sprzedaż like for like – o 6,7 proc.

(L'Oreal)

Czytaj więcej na temat: , ,