M&MP

MMP Magazyn Online
>MMP Magazyn Online handelextra.pl

Archiwum

Sprzedawcy wyposażeni w smartfony mają ratować Men’s Wearhouse

( red. ) | 18 kwietnia 2018, 06:00

Sieć ponad 1300 sklepów odzieżowych w USA traci klientów na rzecz młodszych konkurentów - Bonobos i Suitsupply.

Mająca 45-letnią historię Men's Wearhouse musi przełamać stagnację w sprzedaży, by wyjść z zadłużenia sięgającego ok. 1,3 mld dol. Wyposaża więc sprzedawców w sklepach stacjonarnych w smartfony, za pomocą których nawiązują kontakt z klientami przeglądającymi asortyment na stronie internetowej. Sprzedawcy piszą do nich wiadomości, nawiązują wideoczaty, wysyłają zdjęcia ubrań, a jeśli zamówienie online zostanie sfinalizowane, otrzymują prowizję - tak jak przy transakcji dokonanej w tradycyjny sposób.

Aplikacja sprzedażowa przygotowana przez start-up Hero została przetestowana przed świętami Bożego Narodzenia w ub.r. w 100 sklepach Men's Wearhouse w USA. Testy wykazały, że internauci byli bardziej skłonni do zakupu po pogawędce ze sprzedawcą, więc sieć zdecydowała się na ogólnokrajowe wdrożenie. Do września br. ponad 3 tys. sprzedawców będzie mogło m.in. używać smartfonów do skanowania kodu kreskowego na metce, co  wygeneruje link umożliwiający zakup artykułu, a także umawiać się na spotkania z klientami poprzez aplikację.

Technologię opracowaną przez Hero wdrażają już także sieć odzieżowa Ted Baker i sieć luksusowych domów towarowych Harvey Nichols. Alistair Crane, CEO Hero, wyciągnął wnioski z faktu, że sprzedawcy już wcześniej wysyłali SMS-y do klientów i używali mediów społecznościowych do promowania produktów, nie otrzymywali natomiast żadnej prowizji za zakupy online.

(WSJ)

Czytaj więcej na temat: , , , , , , , , , , , , , ,