Zagranica

Startuje globalny przetarg kreatywny dla marki Volkswagen

Niemiecki koncern motoryzacyjny chce scentralizować strategię marketingową i poprawić wizerunek po skandalu z fałszowaniem testów emisji spalin.

Przetarg, który ma być prowadzony na poziomie holdingów, może spowodować zmiany na rynku amerykańskim, gdzie od 2009 r. flagową markę koncernu obsługuje agencja Deutsch Los Angeles należąca do Interpublic Group. Grupa ta będzie prawdopodobnie rywalizować z Omnicomem – agencja DDB od dawna obsługuje markę Volkswagen na wielu rynkach europejskich. Z kolei inna agencja z grupy Omnicom BBDO obsługuje VW m.in. w Brazylii.

Ambicją szefa marketingu Volkswagena Jochena Sengpiehla jest scentralizowanie modelu agencyjnego w oparciu o kilka hubów regionalnych obejmujących Europę, Chiny, Amerykę Północną, Amerykę Południową i resztę świata. 

Przetarg nie dotyczy globalnego budżetu mediowego VW, który od 2016 r. należy do PHD z grupy Omnicom.

(AdAge)