Kraj

Giftpack UDV i nowe opakowania Broka

Koncern alkoholowy United Distillers & Vinters (UDV) Polska rozpoczął wiosenną promocję dwóch marek ze swojego portfolio. Są to Gordon's Gin...

Koncern alkoholowy United Distillers & Vinters (UDV) Polska rozpoczął wiosenną promocję dwóch marek ze swojego portfolio. Są to Gordon’s Gin i whisky Johnnie Walker Red Label. Oba produkty sprzedawane są w opakowaniach typu giftpack. Znajdują się w nim butelki o pojemności 0,7 l oraz specjalnie dobrane szklanki. Sugerowana cena detaliczna zestawu z ginem wynosi 87,40 zł, zaś z whisky – 115 zł. Według badań preferencji klientów, prowadzonych w 1999 roku przez CBM Indicator, Gordon’s Gin jest drugą, po Ginie Lubuskim, najchętniej kupowaną marką wśród kupujących ten trunek. Jego zakup deklarowało 24,9 proc. respondentów. Z kolei whisky Johnnie Walker Red Label jest liderem w swoim segmencie. Procent respondentów wskazujących tą markę wyniósł 45,2. UDV Polska jest częścią międzynarodowego koncernu Diageo. W kwietniu br. rozpoczęła się także unifikacja opakowań dwóch podstawowych produktów, należących do portfolio browaru BROK SA z Koszalina. Do nowych, szklanych butelek bezzwrotnych o pojemności 0,5 l, są rozlewane piwa BROK Premium i BROK Martin. Jednocześnie doszło do ujednolicenia szaty graficznej obu etykiet. Koszalińskie zakłady, należące do niemieckiego browaru Holsten, odnotowały po pierwszym kwartale br., 3,4 proc. udziałów w polskim rynku piwa. Wzrost sprzedaży w tym okresie szacuje się na 23,5 proc. (JP)