Zagranica

Google rozwija nowe usługi reklamowe w ramach programu AdSense

Google znacznie poszerzył możliwości, jakie daje reklamodawcom jego program AdSense. Jedną z nowości ma być możliwość reklamy w postaci animacji...

Google znacznie poszerzył możliwości, jakie daje reklamodawcom jego program AdSense. Jedną z nowości ma być możliwość reklamy w postaci animacji (do tej pory oferta linków reklamowych w wyszukiwarce Google dawała tylko możliwość reklamy tekstowej). Ważną zmianą ma być też model rozliczania, który ma mieć obecnie formę cost-per-mille – reklamodawcy płacą za każdy tysiąc osób, które obejrzały ich reklamę (do tej pory reklamodawcy rozliczali się za każde kliknięcie). Zmiany mają dać reklamodawcom większą kontrolę zarówno nad samym komunikatem, jak i kosztami kampanii reklamowych realizowanych online. Google raportuje, że przychody z programu AdSense wzrosły w I kwartale o 75 proc. do poziomu 584 mln dol. (“BrandRepublic”)