M&MP

MMP Magazyn Online
>MMP Magazyn Online handelextra.pl

Archiwum

Maxima przejęła Emperię

Joanna Niewiadomska | 23 kwietnia 2018, 06:00

Litewska grupa kupiła 93,7 proc. udziałów wartych 276 mln euro. Emperia planuje wzmożoną ekspansję Stokrotki.

Maxima Grupe dokonała przejęcia Emperii Holding, nabywając 93,7 proc. udziałów o wartości 276 mln euro. Stała się tym samym właścicielem sieci Stokrotka, która liczy obecnie 436 sklepów, a w 2017 r. wypracowała obroty na poziomie 607 mln euro. Maxima jest także operatorem polskiej sieci Aldik oraz sieci pod szyldem Maxima w krajach bałtyckich i T-Market w Bułgarii. Prowadzi też sklep online Barbora. Grupa jest częścią Vilniaus Prekyba, jednej z największych grup wschodniej Europy.

Emperia Holding zapowiada, że ze strategicznym inwestorem może rozpocząć etap jeszcze bardziej intensywnego wzrostu we wszystkich obszarach jej działalności. Stokrotka ma zintensyfikować rozwój organiczny na bazie wypracowanych w ostatnich latach formatów sklepów. Jednocześnie Emperia szykuje się do kolejnych akwizycji. W 2017 r. Emperia miała 2,57 mld zł przychodów ze sprzedaży, czyli o 8 proc. więcej niż w poprzednim roku. W I kwartale 2018 r. sprzedaż towarów wzrosła aż o 15,6 proc. W ub.r. Stokrotka otworzyła 77 nowych sklepów. Plany  na rok 2018 przewidują otwarcie ponad 100 nowych placówek.

 

 

 

Czytaj więcej na temat: , , , , , ,