Zagranica

Tencent Music szykuje się do IPO

Wartość rynkowa firmy może przekroczyć 25 mld dol.

Tencent Music Entertainment Group, właściciel największego muzycznego serwisu streamingowego w Chinach, szykuje się – zachęcony powodzeniem IPO Spotify – do debiutu giełdowego. Mogłoby to nastąpić w drugiej połowie br., prawdopodobnie na giełdzie nowojorskiej, choć ostatecznej decyzji nie podjęto, mówią źródła cytowane przez “Wall Street Journal”.

25 mld dol. to wycena oparta na transakcjach na rynku niepublicznym. Gdyby spółka uzyskała taką wycenę podczas IPO, plasowałoby to jej debiut na czwartym miejscu wśród spółek technologicznych na rynku amerykańskim – bez uwzględnienia Spotify, które nie pozyskiwało kapitału w trakcie IPO (według ostatnich notowań szwedzka spółka jest warta 29,5 mld dol.). 

Inwestorzy ekscytują się potencjalnym debiutem Tencent Music ze względu na to, że ponad 50 proc. udziałów w tej spółce ma technologiczny potentat Tencent Holdings. Wrażenie robi także liczba aktywnych użytkowników serwisów należących do Tencent Music (najważniejszy to QQ Music): łącznie 700 milionów miesięcznie na komputerach i smartfonach, głównie w Chinach. 

(WSJ)