Wywodzący się ze Szwecji producent samochodów Volvo Cars ogłosił, że do 2025 r. 50 proc. jego sprzedaży mają stanowić samochody elektryczne. Od 2019 r. wszystkie modele Volvo będą dostępne w wersjach zelektryfikowanych – jako mild hybrid, jako plug-in hybrid lub w pełni elektryczne pojazdy akumulatorowe.
Od 2010 r. właścicielem Volvo jest chiński koncern motoryzacyjny Geely. W Chinach znajdują się dwie fabryki Volvo, a dwie kolejne są w trakcie budowy, w tym jedna aut nowej “elektrycznej” marki Polestar. W Europie pozostały dwie fabryki koncernu (w Szwecji i w Belgii).
W zeszłym roku po raz pierwszy sprzedaż samochodów Volvo w Chinach przekroczyła 100 tys. sztuk (na całym świecie firma sprzedała 571,5 tys. szt.). Chiny są więc największym pojedynczym rynkiem dla Volvo, który w tym roku odpowiada za 23-proc. wzrost sprzedaży w pierwszym kwartale, przyczyniając się do globalnego wzrostu sprzedaży marki w I kwartale o 14 proc. Chiński rząd planuje, że w 2025 r. co najmniej 20 proc. sprzedanych tam samochodów będą stanowiły samochody tzw. nowej energii – co według przewidywań chińskiego rządu będzie odpowiadać ponad 7 mln aut.