Zagranica

Walmart z impetem wchodzi na indyjski rynek e-commerce

Amerykański gigant zapłaci 15 mld dol. za 75 proc. udziałów w firmie Flipkart.

Transakcja ma zostać oficjalnie ogłoszona w tym tygodniu. Wiodący sprzedawca internetowy w Indiach uzyska niezbędne fundusze i dostęp do know-how w zakresie tradycyjnego handlu, natomiast Walmart stanie się liderem w branży e-commerce na drugim pod względem liczby ludności rynku na świecie.

Przewidując, że indyjski rynek internetowy będzie się wkrótce rozwijać równie dynamicznie jak chiński, fundusze venture capital zainwestowały znaczne kwoty we Flipkart. Firma została założona w 2007 r. przez Sachina Bansala i Binny’ego Bansala (niespokrewnionych ze sobą); obaj wcześniej pracowali w Amazon Web Services w Indiach. Flipkart, który podobnie jak Amazon zaczął od sprzedawania książek, ma obecnie ponad 100 mln klientów i oferuje m.in. elektronikę, odzież i biżuterię. Firma Jeffa Bezosa weszła na indyjski rynek w 2013 r., deklarując zainwestowanie tam 5 mld dol. Obecnie według Forrestera Amazon ma 30 proc. indyjskiego rynku e-commerce, a Flipkart – 40 proc.

(WSJ)