Zagranica

American Express odradza życie bez karty

Na Wyspach wystartowała kampania autorstwa Ogilvy UK podkreślająca doświadczenie marki i jej globalny zasięg.

American Express wystartowała w Wielkiej Brytanii z rozległą, wielokanałową kampanią, która prezentuje nową platformę komunikacyjną marki. Główne hasło to “Powerful backing: don’t do business/don’t live life without it”. Główna oś działań skupia się na telewizji i kanałach OOH – w postaci niestandardowych komunikatów. Za kreację kampanii odpowiadają Ogilvy & Mather UK oraz Mcgarrybowen New York. Działanie ma na celu zjednoczenie poszczególnych części biznesu American Express – konsumentów, korporacji i handlowców – w poczuciu spójności marki usług finansowych.
30-sekundowy spot telewizyjny dla Sky Sports zadebiutował 4 maja podczas transmisji Premier League. AmEx jest m.in. sponsorem stadionu w Brighton.
Wersja 60-sekundowa zadebiutuje w tym tygodniu podczas Gogglebox w Channel 4, a kampania zaplanowana jest w telewizji na kolejnych sześć tygodni.
Kampania jest także realizowana na OOH, w postaci niestandardowych działań, jak mural 6,8 x 11 m w Shoreditch namalowany przez londyńską artystkę Josephine Hick. Oprócz tego marka prowadzi komunikację w cyfrowych nośnikach OOH, które zmieniają się w zależności od pory dnia i pogody. Kampania będzie miała odsłony w Londynie, Manchesterze, Birmingham, Glasgow, Cardiff i Sheffield. Planowaniem i zakupem mediów zajmuje się Mindshare z aktywacją Momentum Worldwide i treścią The Brooklyn Brothers.
American Express przeniosło swój globalny budżet kreatywny z Ogilvy & Mather do Mcgarrybowen w czerwcu zeszłego roku, nie przerywając realizowanej kampanii. Ogilvy & Mather pozostało na liście agencji przeznaczonych do obsługi międzynarodowych akcji.

(Campaign)