Kraj

Aldi wprowadza markę własną Fair

Wśród produktów oferowanych pod tym brandem m.in. kawa, herbata i słodycze.

Aldi uwzględnia standardy Faitrade w międzynarodowych politykach zakupowych kawy, herbaty i kakao. W celu lepszej identyfikacji produktów z certyfikatem Fairtrade sieć wprowadziła markę własną o nazwie Fair. Klienci Aldi wśród oferowanych produktów Fairtrade znajdą kawę, herbatę, słodycze oraz miód, a w trakcie specjalnych akcji także tekstylia domowe czy odzież.

Działania firmy zbiegają się z kolejną edycją World Fairtrade Challenge, zaplanowanego od 11 do 13 maja br. Akcja promowana jest w mediach społecznościowych hashtagiem #Stand4Fairness.

Poprzednie edycje World Fairtrade Challenge zgromadziły ponad 4 miliony konsumentów z 43 krajów świata, którzy manifestowali swoje poparcie dla Sprawiedliwego Handlu. Akcja wpisuje się także w obchody Światowego Dnia Sprawiedliwego Handlu, który przypada w drugą sobotę maja.

Obecnie w systemie Fairtrade działa ponad 1,6 miliona rolników i pracowników w krajach Ameryki Łacińskiej, Karaibów, Afryki, Azji i Oceanii, produkujących kawę, herbatę, kakao, cukier trzcinowy, owoce tropikalne, kwiaty, bawełnę, a nawet piłki sportowe.