Kraj

T-Mobile wciąż na fali wzrostu

To już siódmy kwartał z rzędu, w którym operatorowi rośnie liczba klientów kontraktowych, poprawiają się też wyniki finansowe.

T-Mobile wciąż na fali wzrostu
T-Mobile Polska, jeden z czterech sieciowych operatorów komórkowych w kraju, kontynuuje poprawę swojego biznesu. W pierwszych trzech miesiącach 2018 r. przybyło mu 55 tys. klientów, a w ciągu 12 miesięcy – 280 tys. (do 10,454 mln). To już siódmy kwartał z rzędu, w którym operatorowi rośnie liczba klientów kontraktowych – w ciągu trzech miesięcy br. przybyło mu ich 69 tys., a w ciągu roku – 294 tys.
Podobnie jak w poprzednich kwartałach operatorowi malała za to liczba użytkowników prepaid (tzw. oferty na kartę) – w ciągu roku o 14 tys.

– Strategia, którą skoncentrowaliśmy na polepszeniu istniejących i stworzeniu nowych punktów styku klientów z firmą, przynosi efekty – przekonuje Andreas Maierhofer, prezes T‑Mobile Polska. – Rozbudowując sieć sprzedaży, wprowadzając zmiany w obsłudze klienta i rozszerzając funkcjonalności kanału online, postawiliśmy na jakość i dostępność wszystkich punktów kontaktu z klientem. Badania satysfakcji klientów pokazują, że te starania przynoszą widoczne rezultaty.

Te starania, jak przekonuje operator, znajdują potwierdzenie także w niskim wskaźniku odejść klientów (churn), który osiągnął najniższy poziom od dwóch lat (od pierwszego kwartału 2016 r). W porównaniu z pierwszym kwartałem ubiegłego roku T‑Mobile uzyskał o 28 tys. lepszy bilans przenoszalności numerów. Operator przekonuje także, że od czwartego kwartału ub.r. obserwuje też wyraźny trend: dawni klienci sieci, którzy zdecydowali się na przeniesienie usług do innych operatorów, obecnie powracają do niego.

Poprawa efektywności znajduje również potwierdzenie w wynikach finansowych – operatorowi udało się wyhamować spadek przychodów. O ile jeszcze w IV kwartale ub.r. wyniósł on -3,8 proc. (rok do roku), o tyle w I kw. 2018 r. -0,2 proc. (r./r.) – do 1,569 mld zł. W całym ub.r. T-Mobile zanotował spadek przychodów o 1,1 proc. w porównaniu z 2016 r. Lepiej też wygląda to, jeśli chodzi o rentowność – EBITDA spółki spadła w minionym kwartale o 7 proc. (r./r. – do 401 mln zł), podczas gdy w IV kwartale ub.r. spadek ten wyniósł -24,9 proc. (r./r. – do 450 mln zł).

– T-Mobile zainwestował w klientów i w swoją przyszłość. Zatrudnienie nowych pracowników do obsługi klientów w połączeniu z rozbudową sieci sprzedaży wpłynęły na wzrost kosztów operacyjnych firmy, a tym samym spadek EBITDA, ale jesteśmy przekonani, że z czasem zaowocują one wzrostem sprzedaży i tym samym przełożą się na poprawę wyników finansowych w przyszłości – wskazuje Juraj Andras, członek zarządu i dyrektor pionu finansowego T‑Mobile Polska.