Henkel w I kwartale br. wypracował przychody ze sprzedaży w wysokości 2,8 mld euro, notując 1,1 proc. wzrostu w ujęciu organicznym i 4,5-proc. spadek w ujęciu nominalnym. Po uwzględnieniu wahań kursów spadek sięga 8,6 proc. Niekorzystne zmiany kursów walut miały również wpływ na zysk operacyjny oraz zysk na akcję.
– Henkel utrzymał dodatnią dynamikę w pierwszym kwartale roku pomimo problemów z dostawami w segmentach dóbr konsumpcyjnych w Ameryce Północnej. Osiągnęliśmy wzrost na poziomie sprzedaży w ujęciu organicznym oraz poprawę skorygowanej marży EBIT. Ponadto zwiększyliśmy skorygowany zysk na akcję uprzywilejowaną, mimo bardzo niekorzystnych zmian kursów walut. Na podstawie wyników wypracowanych w pierwszym kwartale podtrzymujemy prognozę na rok obrotowy 2018. Jesteśmy zdeterminowani, aby zapewnić spółce dalszy rentowny wzrost – powiedział Hans Van Bylen, prezes zarządu Henkel.
Wzrost sprzedaży wypracował dział Adhesive Technologies (+4,7 proc.), podczas gdy sprzedaż działów Laundry & Home Care (-4,3 proc.) oraz Beauty Care (-0.7 proc.) ukształtowała się poniżej zeszłorocznych poziomów, głównie – jak tłumaczy firma w raporcie – ze względu na trudności z dostawami w segmencie dóbr konsumpcyjnych w Ameryce Północnej w marcu.
W Europie Zachodniej Henkel notował wzrost sprzedaży w ujęciu organicznym o 0,2 proc., w Europie Wschodniej o 7,6 proc. W Afryce i na Bliskim Wschodzie przychody ze sprzedaży w ujęciu organicznym zwiększyły się o 8,6 proc. W związku z trudnościami w zakresie dostaw w segmencie dóbr konsumpcyjnych w regionie Ameryki Północnej przychody ze sprzedaży zmniejszyły się w ujęciu organicznym o 6,5 proc. W Ameryce Łacińskiej obroty zwiększyły się o 7,3 proc., a w regionie Azji i Pacyfiku – o 4,2 proc.
Henkel przewiduje, że w dalszej części roku otoczenie rynkowe nadal będzie charakteryzować się zmiennością i niepewnością oraz utrzymają się też znaczące wahania kursów walut. Kurs dolara do euro będzie spadał w porównaniu z całym rokiem 2017 oraz istnieje prawdopodobieństwo dewaluacji niektórych znaczących walut na rynkach wschodzących. Ponadto w opinii Henkla ceny surowców i opakowań nadal będą rosnąć w stosunku do poprzedniego roku.
Na rok obrotowy 2018 Henkel podtrzymał prognozę wyników z marca tego roku. Sprzedaż w ujęciu organicznym ma się zwiększyć o 2 do 4 proc.
Źródło: Henkel