Projekt oznacza umocnienie obecności giganta technologii w sektorze płatniczym i jest zarazem pierwszym przypadkiem, gdy firma z Wall Street oferuje produkt kartowy. Wraz z wejściem w życie umowy z Goldman Sachs zakończy się wieloletnia współpraca Apple z Barclays w dziedzinie kart lojalnościowych. Nowe porozumienie przewiduje też oferowanie przez Goldmana klientom Apple kredytów ratalnych w sklepach na zakup smartfonów i akcesoriów.
Wspólny produkt kartowy Apple i Goldman Sachs ma pomóc obu firmom przezwyciężyć trudności w ich głównych obszarach biznesowych. Spadek tempa sprzedaży iPhone’a skłania Apple do koncentrowania się na płatnościach mobilnych, abonamentowych usługach streamingowych (Apple Music) i sprzedaży aplikacji poprzez App Store. Głównym czynnikiem wzrostu jest Apple Pay zapewniający przychody od każdej transakcji, ale usługa jest przyjmowana wolniej, niż zakładało kierownictwo firmy. Goldman Sachs wchodzi natomiast w bankowość detaliczną, by zrekompensować straty w obszarze obrotu papierami wartościowymi, gdzie przychody spadły o dwie trzecie od czasu kryzysu finansowego. W 2016 r. amerykański bank inwestycyjny uruchomił spółkę Marcus oferującą refinansowanie długu na kartach kredytowych oraz oszczędnościowe konta internetowe.
(WSJ)