Aldi rozpoczęło współpracę z kanałem ITV, aby wprowadzić reklamy całkowicie realizowane w języku migowym.
Kampania startuje w Tygodniu Osób Głuchoniemych, od 14 maja. Pierwsza reklama zostanie wyemitowana podczas premiery kolejnego odcinka “Coronation Street”. Za kreację spotu odpowiada McCann UK. Media kupuje UM Manchester.
Główne bohaterki to mama i córka, siedmioletnia Maisie Sly, która zagrała główną rolę w nagrodzonym Oscarem filmie “The Silent Child”. Dziewczynka próbuje paluszków rybnych i w języku migowym mówi, które jej smakują. Jej mama zwraca jej uwagę, żeby nie mówiła z pełną buzią.
McCann UK współpracował z ITV, aby zaangażować siedem innych marek, które pojawią się w przerwie reklamowej w wersji migowej. Są to Microsoft, Gaviscon, Nurofen, Matalan, Velux, WeBuyAnyCar i MoneySupermarket.
Tydzień świadomości o głuchoniemych potrwa do 20 maja i ma na celu zwrócenie uwagi na problemy, z którymi na co dzień borykają się głusi. Niepełnosprawność dotyka jedną na sześć osób w Wielkiej Brytanii.
Około 50 tys. głuchych używa języka migowego jako pierwszego preferowanego języka.
(Campaign)