Zagranica

Aldi wprowadza język migowy do reklam

Za kreację kampanii odpowiada McCann.

%7B%22width%22%3A418%2C%20%22height%22%3A250%2C%20%22allowfullscreen%22%3A%22true%22%2C%20%22allowscriptaccess%22%3A%22always%22%2C%20%22wmode%22%3A%22transparent%22%2C%20%22type%22%3A%22application%2Fx-shockwave-flash%22%2C%20%22src%22%3A%22http%3A%2F%2Fwww.youtube.com%2Fv%2Fundefined%22%7D
Aldi rozpoczęło współpracę z kanałem ITV, aby wprowadzić reklamy całkowicie realizowane w języku migowym. 
Kampania startuje w Tygodniu Osób Głuchoniemych, od 14 maja. Pierwsza reklama zostanie wyemitowana podczas premiery kolejnego odcinka “Coronation Street”. Za kreację spotu odpowiada McCann UK. Media kupuje UM Manchester.
Główne bohaterki to mama i córka, siedmioletnia Maisie Sly, która zagrała główną rolę w nagrodzonym Oscarem filmie “The Silent Child”. Dziewczynka próbuje paluszków rybnych i w języku migowym mówi, które jej smakują. Jej mama zwraca jej uwagę, żeby nie mówiła z pełną buzią.
McCann UK współpracował z ITV, aby zaangażować siedem innych marek, które pojawią się w przerwie reklamowej w wersji migowej. Są to Microsoft, Gaviscon, Nurofen, Matalan, Velux, WeBuyAnyCar i MoneySupermarket.
Tydzień świadomości o głuchoniemych potrwa do 20 maja i ma na celu zwrócenie uwagi na problemy, z którymi na co dzień borykają się głusi. Niepełnosprawność dotyka jedną na sześć osób w Wielkiej Brytanii.
Około 50 tys. głuchych używa języka migowego jako pierwszego preferowanego języka.

(Campaign)