Stwardnienie rozsiane (SM) jest przewlekłą chorobą ośrodkowego układu nerwowego o podłożu autoimmunologicznym, dotykającą głównie ludzi młodych. Według danych z NFZ ok. 46 tys. osób w naszym kraju dotkniętych jest tą chorobą.
Siódma odsłona całorocznej kampanii “SM – Walcz o siebie” wystartowała w maju. Oficjalne otwarcie nastąpi podczas obchodów Międzynarodowego Dnia SM (MS DAY 2018). Kampania realizowana jest przez Fundację SM – Walcz o siebie w partnerstwie z PTSR (Polskim Towarzystwem Stwardnienia Rozsianego) i Fundacją Urszuli Jaworskiej. Kampanię wspierają firmy: Biogen, Bayer, Sanofi Genzyme, Merck, Roche, Novartis i Alvogen.
Tegoroczne motto kampanii brzmi “To twój czas, twoje życie!” i odnosi się do całego procesu, od diagnozy i wyboru ścieżki leczenia do świadomego zarządzania życiem z chorobą przewlekłą. Kampania ma również na celu eksponowanie znaczenia aktywności zawodowej i wsparcia psychologicznego w chorobie.
Kampania będzie obecna m.in. w telewizji (TVP, TVN), prasie, radiu, internecie, na outdoorze i w autobusach (AMS), kinie, na ekranach plazmowych w sieciach Luxmed. Działania są szeroko promowane poprzez media społecznościowe. Za strategię i realizację kampanii odpowiadają: Telescope, Pigeon Group, Eura7 i Media People.