Tego dnia zostanie udostępniony w Stanach Zjednoczonych, Meksyku, Australii, Nowej Zelandii i Korei Południowej, a w kolejnych tygodniach będą dołączane następne kraje.
W ramach usługi pojawi się udoskonalona aplikacja mobilna i nowy odtwarzacz desktopowy zaprojektowany pod kątem muzyki. Według zapowiedzi Google, do którego należy YouTube, dostępne będą tysiące playlist, oficjalne wersje milionów piosenek, albumy i radiostacje grające utwory poszczególnych artystów.
Wspierany reklamami serwis YouTube Music będzie oferowany za darmo, natomiast wolny od reklam YouTube Music Premium, umożliwiający ponadto słuchanie w tle i ściąganie plików - za 9,99 dol. miesięcznie.Jednocześnie istniejący serwis abonamentowy YouTube Red zostanie przemianowany na YouTube Premium. Obejmie YouTube Music oraz treści wideo obecnie dostępne poprzez YouTube Red.
You Tube Music Premium będzie konkurować głównie z usługami streamingowymi Spotify i Apple Music, natomiast You Tube Premium m.in. z Netfliksem i Amazonem.
(WSJ)
Czytaj więcej na temat: Apple, Google, Amazon, Netflix, muzyka, reklama online, Apple Music, Alphabet Inc., aplikacja mobilna, streaming, wideo online, YouTube Music, YouTube Red, YouTube Premium