M&MP

MMP Magazyn Online
>MMP Magazyn Online handelextra.pl

Archiwum

Biedronka promuje ideę dawstwa szpiku

Joanna Niewiadomska | 22 maja 2018, 06:00

We współpracy z DKMS i Trefl oferuje gry propagujące zdrowy tryb życia, z których część dochodu przeznaczono na rejestrację potencjalnych dawców.

Sieć Biedronka we współpracy z Fundacją DKMS i firmą Trefl przygotowały akcję promującą ideę dawstwa szpiku kostnego. Od 25 maja w sklepach sieci Biedronka dostępne będą specjalne gry edukacyjne dla dzieci i młodzieży propagujące zdrowy styl życia. Część dochodu z ich sprzedaży zostanie przeznaczona na rejestrację nowych potencjalnych dawców szpiku kostnego w bazie prowadzonej przez Fundację DKMS Polska.

Do gier "Wyścig po zdrowie", "Na zdrowie" i „Zębolandia & Smacznego”, sygnowanych logotypami Biedronki i Fundacji DKMS, dołączono informacje o działalności fundacji oraz porady, jak zostać potencjalnym dawcą szpiku. Gry są przeznaczone dla dzieci w wieku powyżej 3 lat. Będą dostępne w Biedronce od 25 maja do 7 czerwca lub do wyczerpania zapasów.

– Biedronka jako firma odpowiedzialna społecznie już od kilku lat wspiera Fundację DKMS, propagując wśród klientów i swoich pracowników ideę dawstwa szpiku. Podczas akcji przeprowadzonych w sklepach i centrach dystrybucyjnych Biedronki zarejestrowało się łącznie 587 osób, z których już 6 osób zostało dawcami rzeczywistymi i uratowało życie. Zachęcamy do zaangażowania się w aktualną akcję, a tym samym wsparcia działań Fundacji DKMS. Proponowane przez nas w tym roku gry edukacyjne dla dzieci mogą być doskonałym prezentem np. z okazji Dnia Dziecka i świetnym pomysłem na rodzinne spędzenie czasu – mówi Anetta Jaworska-Rutkowska, kierownik ds. relacji zewnętrznych i CSR w Jeronimo Martins Polska.

Biedronka  współpracuje z Fundacją DKMS od 2009 r. Wspólnie organizują m.in. Dni Dawcy w oddziałach firmy czy akcje rejestracji potencjalnych dawców przez internet wśród pracowników Biedronki i jej klientów. Od 2014 r. Jeronimo Martins Polska przekazało na rzecz Fundacji DKMS 300 tys. zł. Dzięki wsparciu finansowemu pokryto koszty rejestracji i badania 1111 nowych potencjalnych dawców szpiku i komórek macierzystych. W sklepach sieci dostępne były już wcześniej produkty promujące działania Fundacji DKMS i dawstwo szpiku kostnego. W 2015 r. do sprzedaży trafiły koce i poduszki duetu projektantów Paprocki & Brzozowski, a rok wcześniej specjalnie zaprojektowane przez nich koce walentynkowe. Każdy z produktów był opatrzony banderolą zawierającą informację o bazie dawców Fundacji DKMS Polska.

 

Czytaj więcej na temat: , , , ,