Pułkownik Sanders powraca w wielkim stylu w odważnej kampanii telewizyjnej sieci KFC po drobiowym kryzysie, przez który przeszła sieć. Powrót założyciela KFC na ekrany ma symbolizować przywróconą sieci fastfoodowej siłę po tym, jak na początku tego roku w Wielkiej Brytanii zostało zamkniętych wiele placówek z powodu braku dostaw kurczaków.
Za kreację 40-sekundowego spotu odpowiada Mother. Kampania miała swoją premierę w miniony piątek podczas emisji “Got Talent” w ITV i finału Ligi Mistrzów UEFA w BT Sport.
Spot odwołuje się do kryzysu, wykorzystując materiały informacyjne o zamykanych restaurajach i montuje je z archiwalnymi spotami, w których wystąpił Sanders.
Kampania obejmuje też działania w prasie, w nośnikach OOH i social mediach. Reklamy w OOH zostały stworzone przez brytyjskiego artystę Grega Gossela.
Podczas kryzysu kurczęcia KFC uruchomiła reklamę prasową przepraszającą klientów, zamieniając litery nazwy na “FCK”.
(Campaign)