Kraj

G+J Polska i Motor-Presse Polska planują wspólne działania wspierające

W najbliższych tygodniach dojdzie do rozmów kierownictw G+J Polska i Motor-Presse Polska odnośnie do pomysłów na wzajemne działania wspierające w...

W najbliższych tygodniach dojdzie do rozmów kierownictw G+J Polska i Motor-Presse Polska odnośnie do pomysłów na wzajemne działania wspierające w przyszłości. Poinformował o tym Oliver Voigt, prezes G+J Polska, oraz potwierdził te plany Krzysztof Komar, prezes Motor-Presse Polska. Szczegóły współpracy nie zostały ujawnione. Oliver Voigt dodał, że w obydwu wydawnictwach przykłada się dużą wagę do niezależności zarządów i redakcji. – Wiąże nas jednak wspólnie deklarowana jakość – powiedział Oliver Voigt. – Pozostajemy niezależnymi podmiotami prawnymi – dodał Krzysztof Komar. Do rozmów G+J Polska i Motor-Presse Polska doszło po udzieleniu zgody Komisji Unii Europejskiej ds. Konkurencji na przejęcie większościowych udziałów w Motor-Presse ze Stuttgartu przez G+J. Wynoszą one aktualnie 54,9 proc., wcześniej nie przekraczały 20 proc. Jak dowiedzieliśmy się nieoficjalnie, ponad 50-proc. udział G+J w Motor-Presse nie oznacza jednak, że G+J ma tzw. złotą akcję i może podejmować decyzje strategiczne. Na całym świecie Motor-Presse wydaje 135 tytułów. – Jest to idealne uzupełnienie dotychczasowego portfolio G+J. W Polsce Motor-Presse wydaje z sukcesem czasopisma z segmentów, w których G+J nie było do tej pory reprezentowane: w segmencie motoryzacyjnym – “Auto Motor i Sport”, “Motocykl”, silny w swoim segmencie “Men’s Health” czy też czasopismo “Majster” – przekazał Oliver Voigt. G+J Polska wydaje magazyny kobiece: “Glamour”, “Claudia”, “Naj”, “Gala”, “Rodzice”, a także “Moje Mieszkanie”, “Moje Gotowanie”, “Focus” i “National Geographic Polska” (G+J RBA). (KP)