M&MP

MMP Magazyn Online
>MMP Magazyn Online handelextra.pl

Archiwum

Mrożonki nadzieją producentów żywności paczkowanej

( red. ) | 8 czerwca 2018, 06:00

Tradycyjne marki w tym sektorze zostały odświeżone i zyskują uznanie w oczach konsumentów dbających o zdrowie.

Conagra Foods, właściciel marki produktów mrożonych Healthy Choice, jest jednym z beneficjentów nowego trendu. W ub.r. Conagra odświeżyła trzy ze swoich marek mrożonek:  Healthy Choice, Marie Callender’s i Banquet. Healthy Choice, marka dietetycznych mrożonek wprowadzona w 1989 r., zaoferowała nowe posiłki do podgrzewania w mikrofalówce z modnymi składnikami i smakami (m.in. jarmuż, quinoa, czyli komosa ryżowa i koreańska wołowina). Rezultaty są obiecujące: przychody działu żywności mrożonej i chłodzonej Conagry, które w ub.r. obrachunkowym notowały mocne spadki, rosną już przez trzy kwartały z rzędu (w kwartale zakończonym 25 lutego br. o 2,6 proc.).

Kolejna firma, która zanotowała sukces w sektorze mrożonek to Pinnacle Foods, właściciel marki mrożonych warzyw Birds Eye. Sprzedaż mrożonych produktów Pinnacle wzrosła o 7,5 proc. w I kwartale br.

Z danych Nielsena wynika, że sprzedaż żywności mrożonej wzrosła o 1,4 proc. w roku obrachunkowym zakończonym 31 marca br. w porównaniu z zerowym wzrostem w poprzednim okresie. Zdaniem Jordana Rosta, wiceprezesa ds. consumer insights w Nielsenie, wzrost w sektorze generują produkty oferujące zarazem wygodę i walory zdrowotne, m.in. warzywa (wzrost sprzedaży o 4,5 proc.) i warzywne substytuty mięsa (wzrost o 16,4 proc.). Mrożonki, które mają mniejsze walory zdrowotne, sprzedają się gorzej - przykładowo sprzedaż mrożonych bajgli spadła o 7,4 proc., a wyrobów cukierniczych o 5,9 proc. - podaje Nielsen.

(WSJ)

Czytaj więcej na temat: , , , , , , , , , ,