Zagranica

Cola z subtelną kampanią o muzułmanach

Gigant napojowy z rzadką wypowiedzią na pograniczu ideologicznej deklaracji.

%7B%22width%22%3A418%2C%20%22height%22%3A250%2C%20%22allowfullscreen%22%3A%22true%22%2C%20%22allowscriptaccess%22%3A%22always%22%2C%20%22wmode%22%3A%22transparent%22%2C%20%22type%22%3A%22application%2Fx-shockwave-flash%22%2C%20%22src%22%3A%22http%3A%2F%2Fwww.youtube.com%2Fv%2Fmqw-ODqbGRo%22%7D
Coca-Cola w związku z trwającym ramadanem wystartowała z kampanią. Jej głównym przesłaniem jest komunikat o solidarności i wyrozumiałości.
Miesiąc poświęcony w postom i ascezie jednoznacznie kojarzący się z islamem to rzadki temat kampanii reklamowych. Cola  główną bohaterką uczyniła młodą muzułmankę, która wytrzymuje przez cały dzień w hidżabie, w pełnym słońcu, bez jedzenia i picia, znosząc szykany.
Reklama zrealizowana przez FP7 (McCann) obywa się bez dialogów. W ostatnich ujęciach widzimy biegaczkę, która po skończonych ćwiczeniach chce się napić coli i widzi zmęczoną i spragnioną dziewczynę. Kupuje dla niej butelkę napoju, ale ta odmawia – może pić dopiero po zachodzie słońca. Biegaczka wobec tego również rezygnuje z picia i czeka na zachód razem z muzułmanką. 
Scenariusz został tak skonstruowany, żeby jak najcelniej dotrzeć do odbiorców – szczególnie w krajach, w których muzułmanie są mniejszością.
Spot po raz pierwszy opublikowany przez Coca-Cola Netherlands w Facebooku wygenerował w większości pozytywne opinie. W YouTube ma ponad 2,5 mln odsłon.

(Campaign)