Kraj

Carrefour rozwija model ajencyjny

Ma wolne lokale w Warszawie, Krakowie i Trójmieście.

– Ajencja to rozwiązanie dla każdego, kto ma duszę handlowca, dlatego kierujemy ją do osób z doświadczeniem w handlu małopowierzchniowym oraz tych, którzy chcą otworzyć swój pierwszy sklep. Renoma i popularność marki Carrefour zapewniają najwyższe standardy współpracy oraz umożliwiają łatwiejsze zaistnienie w świadomości klientów. Aktualnie poszukujemy ajentów w Warszawie, Krakowie oraz Trójmieście, oferując im lokale z ugruntowaną pozycją na rynku – powiedział Michał Florkiewicz, dyrektor sklepów convenience w Carrefour Polska.

Pod szyldem Carrefour w Polsce działa już ponad 600 sklepów franczyzowych w trzech różnych formatach. 

W modelu ajencyjnym głównym inwestorem jest Carrefour – ma prawa do lokalu i opłaca koszty związane z jego adaptacją i wyposażeniem. Ajent musi zainwestować w drukarki fiskalne oraz opłacić koncesję na alkohol i ubezpieczenie lokalu (niższy finansowy próg wejścia od klasycznej franczyzy). W ramach współpracy Carrefour zapewnia system bonusowy, wsparcie zespołu doradców oraz zdefiniowany asortyment dopasowany do lokalizacji i potrzeb klienta. Umowa dopuszcza przekształcenie współpracy we franczyzę. 

Wśród formatów sklepów Carrefour najlepiej dopasowanym do wymogów ajencji jest Carrefour Express convenience – samoobsługowe sklepy z pomarańczowym logo o powierzchni do 200 mkw., najczęściej zlokalizowane w miejscach o dużym natężeniu ruchu.      

Ogółem pod szyldem Carrefour Polska działa dziś prawie 900 sklepów w 5 formatach: hipermarketów, supermarketów, sklepów osiedlowych i specjalistycznych oraz sklepu internetowego. Carrefour jest w Polsce również właścicielem sieci 20 centrów handlowych i  ponad 40 stacji paliw.