Kraj

Turcja namawia Polaków do uwzględnienia jej w planach wakacyjnych

Ministerstwo Kultury i Turystyki Turcji rozpoczyna kampanię promującą ten kraj jako ciekawy kierunek turystyczny. Kreacja przygotowywana została w Stambule przez...

Ministerstwo Kultury i Turystyki Turcji rozpoczyna kampanię promującą ten kraj jako ciekawy kierunek turystyczny. Kreacja przygotowywana została w Stambule przez agencję DDF International. Planowaniem i zakupem mediów, a także doradztwem w zakresie m.in. public relations i udziału w targach zajmuje się dom mediowy SPC House of Media. Kampania właśnie rusza w prasie i na outdoorze, za kilka dni zostanie poszerzona o telewizję, a od połowy miesiąca także internet i kina. Trzon działań planowany jest na maj, czerwiec i lipiec ze względu na to, że jest to okres decyzji dotyczących wyboru miejsca spędzania wakacji i zakupów wycieczek w biurach turystycznych. Ponadto we wrześniu Turcja będzie krajem partnerskim międzynarodowych targów turystycznych TT Warsaw Tour & Travel. W działaniach PR nacisk zostanie położony na prasę sportową, wykorzystywany będzie fakt, że w Turcji w tym roku odbędzie się wiele ważnych imprez sportowych, m.in. finał Ligi Mistrzów w Stambule w maju, Rajdowe Mistrzostwa Świata w Antalyi w czerwcu czy Grand Prix Formuły 1 w Stambule w sierpniu. SPC House of Media współpracuje z Ministerstwem Kultury i Turystyki Turcji od początku 2004 r. Do Turcji wyjechało w ub.r. 136 tys. Polaków, o 35 proc. więcej niż rok wcześniej (dane Ministerstwa Kultury i Turystyki Turcji). Zdaniem Rolanda Sprunga, szefa SPC House of Media, jest to w dużej mierze zasługa ubiegłorocznych kampanii reklamowych promujących ten kraj. – Turcja była największym reklamodawcą wśród państw promujących się w Polsce w ubiegłym roku – powiedział Sprung. (MG)