Kraj

Stars inwestuje w narzędzia do weryfikacji wyników kampanii TV

Narzędzia pozwolą audytorowi również na analizę scenariuszy zasięgowych planowanych kampanii. Stars jako jedyny audytor będzie używać Arianny, AdvantEdge i K2.

Firma Stars podpisała umowę na zakup wielostanowiskowych licencji programów AdvantEdge i K2 firmy TechEdge. W Polsce sprzedawane są przez Nielsen Audience Measurement, który oferuje także własne narzędzie: Ariannę.

Programy firmy TechEdge wykorzystują dane surowe o oglądalności TV dostarczane przez instytut badawczy Nielsen. AdvantEdge i Arianna to obecnie standard rynkowy przy raportowaniu parametrów mediowych kampanii. K2 to z kolei optymalizator pozwalający m.in. na weryfikację scenariuszy zasięgowych.

Przez lata jedynym powszechnie obowiązującym narzędziem do raportowania kampanii TV była Arianna, wykorzystywana także przez wszystkich audytorów mediowych. Rafał Szysz, CEO Stars, zwraca uwagę na fakt, że w ciągu kilku ostatnich lat AdvantEdge zdobył znaczną część rynku domów mediowych, a to przekłada się wprost na pracę audytorów. Jego zdaniem ze względu na różnice w algorytmie wyliczania zasięgu firmy audytorskie korzystające jedynie z Arianny nie mają możliwości w pełni zweryfikować wyników kampanii, jeśli dom mediowy planuje i raportuje wyniki kampanii za pomocą narzędzi TechEdge, czyli właśnie AdvantEdge i K2.

– Zakupując licencje TechEdge, Stars stał się jedyną na polskim rynku firmą doradczo-audytorską pracującą równolegle na dwóch platformach, co pozwala na pełną weryfikację wyników kampanii TV dowolnego domu mediowego, a także na profesjonalną i rzetelną analizę scenariuszy zasięgowych kampanii dopiero planowanych – twierdzi Rafał Szysz.

Stars jest partnerem Ebiquity w Polsce.

Tagi